
محمدحسن بازیار، مدیرکل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری در جریان سفر خود به تبریز در جمع همکاران این اداره کل، گفت: مدیران باید زیردستان خود را به خوبی بشناسند و از گلوگاه های فساد پرهیز نمایند و به موقع موارد تخلف را گزارش نمایند
بازیار، ضمن برشمردن مصادیقی از تخلفات اداری در قانون خدمات کشوری، تصریح کرد: تخلفات اداری دو نوع میباشند که یکی از آنها ناشی از قصور، کوتاهی و به صورت غیرعمد بوده و نوع دیگر آن ناشی از تقصیر، عمدی و با شناخت و سوء نیت صورت میگیرد که بیش از 98 درصد از تخلفات صورت گرفته از نوع اول هستند و کسانی که در مظان این نوع از تخلفات قرار میگیرند عمدتا افراد پاک دستی هستند.
وی ضمن تبیین اهداف و برنامههای سازمان درخصوص ارتقای سلامت اداری و برخورد جدی با هرگونه تخلف از سوی همکاران، افزود: یکی از اهداف مهم تعیین شده برای سازمان امور مالیاتی کشور، وصول مالیات حقه و برابر برنامه زمانی تعیین شده میباشد. لذا کلیه همکاران باید بدانند که بایستی هم در خدمت دولت و هم در خدمت مردم باشند و با احترام به مودیان مالیاتی با کارگشایی و حل مشکلات مردم همراه با تکریم، این اهداف را محقق سازند.
مدیرکل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری در ادامه با اشاره به این مسئله که نوع آسیبها در هر دستگاهی متفاوت است اظهار داشت: اعتقاد ما در مجموعه تخلفات اداری این است که بهترین درمان، پیشگیری است و در این رابطه باید اول آسیب ها را شناسائی کرده و سپس نسبت به پیشگیری، اقدامات لازم را انجام دهیم.
محمدحسن بازیار، با بیان اینکه برخورد جدی مدیران، عامل بسیار مهمی در کاهش تخلفات و فساد در ادارات میباشد، اظهار داشت: مدیران و مسئولین در ادارات و واحدهای مختلف بایستی با برخورد جدی، فوری و مناسب با هرگونه تخلف، سازمان امور مالیاتی کشور را به عنوان یک سازمان امن و قابل اعتماد در بین مردم تبدیل نمایند.
غلامرضا شریفی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجانشرقی نیز ضمن خیرمقدم به آقای بازیار و ارائه گزارش اقدامات اداره کل امور مالیاتی استان جهت وصول عادلانه مالیات و ایجاد محیط سالم به منظور ارائه خدمات مناسب به مردم شریف استان، گفت: برابر تأکیدات رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین برنامهها و رسالتهای ابلاغی به ادارات کل امور مالیاتی، سلامت اداری به عنوان اصل نخست و عامل اعتمادآفرینی و تعامل همه جانبه با مودیان، سرلوحه کار همکاران است و برای ما افتخار است که در این استان برای مردمی بسیار شریف و پایبند به نظام و انقلاب، به عنوان یک دستگاه پاسخگو و حامی، خدمت نماییم.
شریفی، با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام عظمای ولایت به «حمایت از کالای ایرانی» و لزوم همراهی با منویات و تدابیر اقتصادی ایشان، گفت: کارکنان خدوم، سالم و پاکدست اداره کل امور مالیاتی استان ضمن حمایت همه جانبه در چارچوب قوانین و مقررات از واحدهای اقتصادی و تولیدی و رفع مسائل و مشکلات ایشان به صورت ویژه، سعی مینمایند تکالیف ابلاغی خود را در راستای اجرای کامل طرح جامع مالیاتی و بهروزرسانی سامانههای اطلاعاتی به درستی به سرانجام رسانند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجانشرقی، ارتقای سلامت اداری و روحی در بین همکاران را در کارآیی و اثربخشی با اهمیت عنوان کرد و گفت: ارتقای سلامت اداری، اجتماعی، اخلاقی و البته سلامت روحی و روانی را با ارج نهادن به تلاش های همکاران و ایجاد حس امنیت و اهمیت در آنان دنبال میکنیم.
تاریخ خبر: 1397/10/09
کلمات کلیدی: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی مدیرکل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی رسیدگی بازیار