یک فنجان چای در روابط عمومی
گفتگو با معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری
چاپ مطلب

یک فنجان چای در روابط عمومییکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها به عنوان سخنگوی دستگاه های اجرایی، اتخاذ راهبرد فعال در اطلاع رسانی به موقع و شفاف سیاست ها و خط مشی های سازمان ها به شهروندان و رویکرد تعاملی در انعکاس نظرات و پیشنهادات مردم و شهرودان به مسئولین و مدیران می باشد.
با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور و عدم امکان برگزاری نشست های خبری بر آن شدیم تا در برنامه "یک فنجان چای در روابط عمومی" با حضور مدیر کل و مدیران مالیاتی استان، سیاست ها و برنامه های فراروی نظام مالیاتی و اداره کل در سال 1399 را برای اصحاب رسانه، شهروندان و هم استانی های گرامی تشریح نماییم.
در ادامه گفتگو با آقای آیت الله امیری معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور مالیاتی استان را در برنامه "یک فنجان چای در روابط عمومی" می خوانیم:
جناب آقای امیری به عنوان اولین سوال اهمیت مالیات برای اقتصاد کشور و جایگاه معاونت توسعه مدیریت و منابع در شرایط کنونی کشور چیست؟
مالیات علاوه بر اینکه مهمترین راه تأمین مالی دولتها در سراسر دنیا است بلکه به عنوان ابزاری کارآمد در جهت اجرای سیاستهای کلان اقتصادی مانند تثبیت اقتصادی، ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی، به شمار می آید . مالیات ریشه بسیاری از خدمات رفاهی و اجتماعی در جامعه است. مبارزه با فقر و بی‌عدالتی، توسعه نظام آموزشی و سلامت و ... با مالیات محقق می‌شود وبه‌ عنوان منبع مهم در تخصیص منابع، ایجاد اشتغال، تعادل و ثبات قیمت‌ها، توازن حساب‌های ملی و بین‌المللی و بالاخره توزیع درآمدها میان طبقات و بخش‌های مختلف اقتصادی جامعه مورد استفاده قرار ‌می گیرد. به این‌ ترتیب مالیات یکی از عوامل اصلی در چرخه اقتصادی کشور است و در واقع ابزاری برای تحریک تولید و برنامه‌های توسعه، توزیع عادلانه امکانات و جلوگیری از انحصار و غیررقابتی شدن بازار در تخصیص منابع است . لذا با عنایت به مطالب مطروحه اهمیت نظام مالیاتی و مالیات ستانی در اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست.
از طرفی موفقیت هر سازمان به طور کلی و سازمان امور مالیاتی در راه وصول به اهداف و چشم اندازهای پیش رو درگرو استفاده کارآمد از منابع مالی، سرمایه‌های فیزیکی و مهم‌تر از همه، مدیریت منابع انسانی است .
استراتژی سازمان امور مالیاتی کشور جهت معماری سازمانی و تلاش برای تحقق اقتصاد بدون نفت مستلزم عزم و اراده جدی مدیران و کارکنان در تمامی سطوح سازمان است.
مدیران هوشمندی که از تخصص خود در برخورد با چالش‌های فراروی سازمان بهره بگیرند و کارکنانی که باقدرت خلاقیت خود و ارائه ایده‌های مناسب، مدیر و سازمان خود را یاری کنند.
لذا معاونت توسعه مدیریت و منابع به عنوان متولی امر معماری سازمانی و پرورش نیروی انسانی کارآمد در شرایط گذار نظام مالیاتی به سازمان هوشمند وظیفه ای خطیر بر عهده دارد.
بفرمایید مهم‌ترین موضوعات و مسائل معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور مالیاتی استان در سال پیش رو ازنظر شما چیست؟
بدیهی است مهم‌ترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی آن است و سازمان ها و نهادها برای دستیابی به اهداف باید از نیروی انسانی هوشمند، فعال، خلاق و نوآور برخوردار باشند. لذا در سازمان به صورت کلی و در معاونت توسعه مدیریت و منابع به عنوان متولی باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که امکان رشد و بالندگی و استفاده بهینه از نیروی انسانی فراهم شود. بنابراین بنده مهمترین وظیفه حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع را تامین نیازهای نیروی انسانی از جمله فضای کاری، تجهیزات، امکانات، آموزش‌ها، آشنایی با قوانین و مقررات و حمایت معنوی و روانشناختی در محل کار و حمایت های معیشتی در حد امکانات و پتانسیل جهت بهبود شرایط کار و روحیه خدمت همکاران می دانم.
حضرتعالی مهمترین سرمایه هر سازمان را نیروی انسانی می دانید، نظرتان را در مورد نیروی انسانی اداره کل استان چهارمحال و بختیاری چیست و همچنین بفرمایید برای توسعه نیروی انسانی از نظر کیفی چه برنامه هایی در دستور کار دارید؟
اداره کل امور مالیاتی استان از منابع انسانی سرشار، متعهد، متخصص و خدوم برخوردار است که همیشه حلال مشکلات پیش روی سازمان در استان بوده اند. که گواه این صحبت من عملکرد همکاران در تحقق اهداف سازمان با رعایت کامل حقوق مردم و شهروندان و تکریم مودیان، کسب رتبه های برتر کشور در آزمون سطح ماموران مالیاتی در سنوات مختلف، کسب رتبه ها و مقام های مختلف کشوری و استانی و همچنین سطح بالای مدارک علمی و دانشگاهی همکاران استان نمونه ای از آن می باشد. لذا برای توسعه و بهبود عملکرد این نیروی انسانی، مجموعه اداره کل و معاونت توسعه و مدیریت در حد امکانات و توان سازمان در خدمت همکاران در حوزه های مختلف از جمله آموزش، رفاهی ، امور اداری، حسابداری، کارپردازی و ... خواهد بود. تا بتوانیم بهترین شرایط و امکانات را برای همکارانمان چون گذشته فراهم آوریم.
با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کنونی کشور، اداره کل امور مالیاتی استان چه اقداماتی برای پیشگیری از شیوع ویروس و مراقبت از همکاران و مودی های مالیاتی اندیشیده است؟
بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا ابراز امیدوارای نمود با مجموعه اقدامات انجام شده در سطح ادارات امور مالیاتی سراسر استان ضمن قطع زنجیره انتقال این بیماری شاهد ریشه کنی هر چه زودتر این ویروس از سطح جامعه باشیم .
از همان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور، کمیته پیشگیری از ویروس کرونا در اداره کل با توجه به بخشنامه ها و دستورالعمل هایی که از ستاد سازمان و نهادهای مسئول از جمله دانشگاه علوم پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال می شد شکل گرفت و تصمیم های خوبی اتخاذ شد که منجر به اقدامات بسیار مطلوبی در سطح ادارات مالیاتی استات جهت پیشگیری و مقابله با ویروس شکل گرفت که از جمله به موارد زیر می توان اشاره کرد. سمپاشی محوطه ادارات، مبادی ورودی و خودروهای اداری، سم پاشی و گند زدایی سالن ها، اتاق ها و مکانهای پرتردد ادارات امور مالیاتی در خارج از ساعات اداری توسط همکاران اداره تدارکات و کارپردازی، نصب و تعبیه مواد ضدعفونی کننده در ادارات امور مالیاتی جهت استفاده پرسنل و ارباب رجوع محترم و اطلاع رسانی توصیه های بهداشتی مهم در ارتباط با پیشگیری از ویروس کرونا از طریق سیستم اتوماسیون اداری، نصب تراکت و بروشو در مبادی ورودی ادارات امور مالیاتی، خرید دستکش و ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای استفاده همکاران، ایجاد پوش پلاستیکی جلوی کانتر همکارانی که به صورت مستقیم با ارباب رجوع تماس دارند و نظافت های کلی ادارت و ساختمان ها که بصورت مستمردر حال انجام میباشد .
یکی از مشکلات اداره کل امورمالیاتی استان فرسودگی ساختمان اداره کل و کمبود فضای فیزیکی مرکز استان می باشد. چه تدبیری در این خصوص اندیشیده شده؟
بر اساس تصمیم مدیریت راهبردی استان و در جهت خدمات رسانی آسانتر به مودیان محترم مالیاتی و کمک به راحت تر شدن تردد آنها در اداره کل و صیانت از حقوق شهروندی، معاوضه ملک اداره کل با ملک دانشگاه علوم پزشکی استان مصوب شد که هم اکنون در مرحله صدور سند انتقال در حال انجام است که انشا الله به محض انجام اقدامات نهایی، مراحل طراحی نقشه و سایر اقدامات اولیه احداث صورت خواهد گرفت و انشا الله با احداث این ساختمان مشکل اداره کل برای همیشه حل خواهد شد.
به عنوان آخرین سوال;
در یک جمله نظرتان را در خصوص برنامه "یک فنجان چای در روابط عمومی" بفرمایید؟
"یک فنجان چای در روابط عمومی" نشانگر ظرفیت بالای روابط عمومی ها در خلق نوآوری و ابتکار در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است.

تاریخ خبر: 1399/01/31
کلمات کلیدی: فرهنگ سازی مالیاتی پرداخت مالیات عدالت مالیاتی یک فنجان چای در روابط عمومی مالیات ستانی 

پرتالهای سازمان امور مالیاتی کشور

اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی
اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی
اداره کل امور مالیاتی اردبیل
اداره کل امور مالیاتی اصفهان
اداره کل امور مالیاتی البرز
اداره کل امور مالیاتی ایلام
اداره کل امور مالیاتی بوشهر
اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری
اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی
اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی
اداره کل امور مالیاتی خراسان شمالی
اداره کل امور مالیاتی خوزستان
اداره کل امور مالیاتی زنجان
اداره کل امور مالیاتی سمنان
اداره کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان
اداره کل امور مالیاتی فارس
اداره کل امور مالیاتی قزوین
اداره کل امور مالیاتی قم
اداره کل امور مالیاتی گلستان
اداره کل امور مالیاتی گیلان
اداره کل امور مالیاتی لرستان
اداره کل امور مالیاتی مازندران
اداره کل امور مالیاتی مرکزی
اداره کل امور مالیاتی هرمزگان
اداره کل امور مالیاتی همدان
اداره کل امور مالیاتی کردستان
اداره کل امور مالیاتی کرمان
اداره کل امور مالیاتی کرمانشاه
اداره کل امور مالیاتی کهکیلویه و بویر احمد
اداره کل امور مالیاتی یزد
امور مالیاتی شهر و استان تهران
ایثارگران
بسیج سازمان امور مالیاتی کشور
حراست
حوزه مالیاتی ارث- شمال تهران
خدمات مودیان
دادستانی انتظامی
دفتر آموزش
دفتر پژوهش
دفتر حقوقی
دفتر هیات تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی
روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور
مرکز فناوری اطلاعات
مزایده ها و مناقصه ها
لیست اول پایین صفحات

سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی
بیانیه حریم خصوصی
شناسنامه خدمات سازمان امور مالیاتی کشور
سامانه مالیات بر ارزش افزوده
دفتر آموزش
دفتر خدمات مودیان
لیست دوم پایین صفحات

دفتر حقوقی
هیات تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی