مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:
توسعه خدمات الکترونیکی گامی در جهت افزایش رضایت مودیان

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه خدمات الکترونیکی موجب تسهیل فرآیند خدمات‌رسانی، افزایش میزان رضایت‌مندی و کاهش مراجعات حضوری مودیان می‌شود.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران،غلامرضا شریفی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، در جلسه کارگروه توسعه مدیریت و عملکرد استان به دستاوردهای اجرای طرح جامع مالیاتی اشاره کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور توانسته است با تکیه ‌بر توان و دانش داخلی، فرایندهای نگهداری و ارتقای سیستم‌های این طرح عظیم را بر عهده‌ گیرد.
وی افزود: با توجه به توسعه ساختار طرح جامع مالیاتی و سیستم یکپارچه مالیاتی در بخش‌های مختلف، کلیه همکاران ادارات امور مالیاتی بایستی توانمندی و دانش کاربردی خود را جهت استفاده مناسب از این بستر به وجود آمده، ارتقاء دهند.
شریفی با بیان اینکه تمامی فرآیندهای مالیاتی از طریق سامانه های پیامکی به اطلاع مودیان می‌رسد، افزود: هم اکنون تمام خدمات این اداره کل در قالب سامانه های الکترونیکی به مودیان ارائه می‌شود و با راه‌اندازی سامانه پیامکی تمام مراحل رسیدگی به پرونده ها به اطلاع مودیان می‌رسد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای پیگیری نیست.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه باید مراقب تولید داخلی و ملی، سرمایه‌گذاری و اشتغال باشیم، گفت: با تمرکز بر موضوع مقابله با فرارهای مالیاتی و کشف منابع جدید، تا حدود زیادی می‌توان فشار مالیاتی بر تولید، سرمایه گذاری و اشتغال موجود را کاهش داد.
وی ابراز امیدواری کرد با روند رو به رشد فعالیت‌های مالیاتی در بستر طرح جامع مالیاتی و همکاری همه جانبه فعالان اقتصادی و مسئولین دستگاه‌های اجرایی، شاهد بهبود روش‌های تشخیص و وصول مالیات، کاهش فرار مالیاتی، کاهش مفاسد اقتصادی، رفع تبعیض و افزایش کارایی جهت تأمین مناسب بخش مهمی از درآمدهای کشور جهت توسعه خدمات و امکانات قابل ارائه به مردم ، خصوصا بخش های آسیب پذیر جامعه باشیم.


تاریخ خبر: 1397/10/15
کلمات کلیدی: آذربایجان شرقی