X

اطلاعیه مهلت ارسال فهرست معاملات مربوط به زمستان سال ۱۳۹۸ و بهار ۱۳۹۹: مهلت ارسال فهرست معاملات فصل زمستان ۱۳۹۸ تا ۱۵ تیر ماه سال ۱۳۹۹ و مهلت ارسال اطلاعات فصل بهار ۱۳۹۹ تا ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۹ خواهد بود.

این سامانه در راستای ارائه خدمات الکترونیکی دستورالعمل اجرایی موضوع ماده ۱۶۹ ق.م.م ایجاد گردیده و توسط آن، مودیان محترم مالیاتی می توانند نسبت به ثبت و ارسال اطلاعات خرید و فروش و همچنین پرداخت و دریافت بابت قراردادها، صادرات، واردات، حق العمکاری و مدیریت پیمان، بیمه، اجاره اقدام نمایند. دوره ارسال اطلاعات سه ماهه (فصلی) بوده و می بایست تا چهل و پنج روز (۴۵ روز) پس از پایان هر فصل نسبت به ارسال آن اقدام نمود .

دو روش برای ثبت و ارسال اطلاعات معاملات در سامانه پیش بینی شده است.


۱- روش برخط (online): این روش برای آن دسته از مودیانی می باشد که در سامانه الکترونیکی ثبت نام مودیان ، حداقل مرحله پیش ثبت نام و اعتبار سنجی مربوطه را پشت سر گذاشته و کد کاربری و کلمه عبور مرحله دوم را از طریق پاکات پستی مخصوص مربوطه دریافت نموده اند. برای این دسته از مودیان گرامی با ورود به سامانه، امکان ثبت هر یک از فرم های زیر برحسب نوع اطلاعات فراهم می باشد.

  • ثبت گزارش خرید
  • ثبت گزارش فروش
  • ثبت گزارش اطلاعات پیمانکار در پیمان های بلند مدت
  • ثبت گزارش اطلاعات کارفرما در پیمان های بلند مدت
  • ثبت گزارش امتناع برای پیش از سال۱۳۹۵
  • ثبت گزارش عرضه به مصرف کننده نهایی برای سال ۱۳۹۵
  • ثبت گزارش واردات
  • ثبت گزارش صادرات
  • ثبت گزارش حق العملکاری و مدیریت پیمان
  • ثبت گزارش اجاره
  • ثبت گزارش پیش فروش

پس از تکمیل اطلاعات هر فرم با استفاده از ثبت نهایی، اطلاعات در سیستم ثبت و تنها یک بار مجوز ویرایش پس از ثبت نهایی به ازای هر رکورد اطلاعاتی امکان پذیر می باشد. هم اکنون امکان ثبت اطلاعات سال ۱۳۹۶ روی سامانه میسر می باشد.

۲- روش غیر برخط(offline) : مودیانی که از سیستم های رایانه ای خرید و فروش استفاده می نمایند، می توانند در سامانه اینترنتی سازمان امور مالیاتی قالب مورد نظر این سازمان را با هماهنگی متخصصین مربوطه به ویژه تولید کنندگان این گونه نرم افزارها به طور مستقیم از سیستم کامپیوتری خود دریافت و در قالب مذکور وارد (Import ) نمایند، و با استفاده از نرم افزار کنترلی و ارسال اطلاعات با اتصال به شبکه اینترنت مبادرت به ارسال اطلاعات به طور یکجا نموده و رسید دریافت نمایند.


سوالات متداول

در صورتیکه تاکنون کد فراگیر اتباع و شرکتهای خارجی را دریافت ننموده اید لطفا فرم مربوطه را تکمیل و ارسال نمایید. پس از تکمیل فرم کد رهگیری ویژه ای به شما تخصیص داده خواهد شد.این اطلاعات از مرجع صدور کد فراگیر اتباع استعلام می گردد و پس از هفت روز کاری با مراجعه به همین بخش و وارد نمودن کد رهگیری خود، کد فراگیر اتباع و یا شرکتهای خارجی را دریافت نمایید. درکلیه سامانه های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور از این کد میتوانید استفاده نمایید.

 

تذکر مهم: این سامانه تنها برای دریافت کدفراگیر ویژه مودیان مالیاتی طراحی شده است. لذا مسئولیت عدم رعایت این موضوع بر عهده شخص خاطی می باشد.

 

همچنین لازم به ذکر این مطلب می باشد که نمایندگی های سیاسی و موسسات بین المللی دارای کد فراگیر پیش فرض بوده و نیازی به ثبت نام مجدد ندارند. لیست این نمایندگی ها در همین صفحه قابل دانلود می باشد.